WikiLeaks is suing The Guardian for publishing claims that former Trump campaign manager Paul Manafort was in communication with WikiLeaks founder Julian Assange.

The Guardian published a story Tuesday with an unnamed source claiming Manafort had met with Assange in 2013, 2015 and 2016.

“Remember this day when the Guardian permitted a serial fabricator to totally destroy the paper’s reputation. @WikiLeaks is willing to bet the Guardian a million dollars and its editor’s head that Manafort never met Assange,” WikiLeaks tweeted in response to the story.

Remember this day when the Guardian permitted a serial fabricator to totally destroy the paper’s reputation. @WikiLeaks is willing to bet the Guardian a million dollars and its editor’s head that Manafort never met Assange. https://archive.fo/pUjrj 

archived 27 Nov 2018 14:26:32 UTC

10.4K people are talking about thisTwitter Ads info and privacy

Additionally, WikiLeaks noted that The Guardian edited its headline shortly after the article became the main story on The Drudge Report.

“Ninety minutes after publication the Guardian modifies its “Manafort held secret talks with Assange” headline to add, “sources say.”View image on Twitter

View image on Twitter

Ninety minutes after publication the Guardian modifies its “Manafort held secret talks with Assange” headline to add “, sources say”.

2,759 people are talking about thisTwitter Ads info and privacy

The corruption watchdog speculated if The Guardian’s editor would resign after making multiple edits on the story throughout the day.

“Guardian quietly edits itself away from completely fabricated blockbuster “Manafort visited Assange at embassy” story. Expect more changes. Will editor @KathViner resign?”View image on Twitter

View image on Twitter

Guardian quietly edits itself away from completely fabricated blockbuster “Manafort visited Assange at embassy” story. Expect more changes. Will editor @KathViner resign? https://www.newssniffer.co.uk/articles/1706143/diff/0/1 …

3,701 people are talking about thisTwitter Ads info and privacy

Manafort also denied the story, calling it “totally false.”

“This story is totally false and deliberately libelous. I have never met Julian Assange or anyone connected to him,” Manafort said through a representative.

“We are considering all legal options against the Guardian, who proceeded with this story even after being notified by my representatives that it was false.”

WikiLeaks announced it would file a lawsuit against The Guardian for libel and launched a GoFundMe account asking for grassroots support.

WikiLeaks launches legal fund to sue the Guardian for publishing entirely fabricated story “Manafort held secret talks with Assange in Ecuadorian embassy” — which spread all over the world today. It is time the Guardian paid a price for fabricating news. https://www.gofundme.com/wikileaks-suing-the-guardian-over-manafort-story …

The Guardian has published claims from unnamed sources that Paul Manafort had “secret talks” with Julian Assange in the Ecuadorian Embassy in London on three occasions. These claim are completely f…

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.